1 juin 2010

Moderne overraskelse på vejen - Modern surprise on the way...

En dejlig dag, lørdag... efter en god dags arbejde gik jeg mig en tur ned til vandet for at nyde aktiviteten og atmosfæren ved Svanemøllens sejlklub.

På vejen fik jeg øje på dette moderne byggeri. Jeg må sige igen: modernismen har integreret sig godt i det danske ladnskab og virker mere vellykket end andre steder. Diskret og nydeligt. Der er noget ved de hvide murer og sobre linjer som passer godt til den danske himmel og kyst.

Et andet bevis på dette er de smukke bygninger af Arne Jakobsen ved Klampenborg og den smukke benzin station - ja, hvem vil tro en bezin station kunne være smuk? Jeg skal nok sørge for nogle illustrationer næste gang jeg kommer forbi den, så i kan se hvad jeg mener.

Ind til da, kan i nyde min lille lørdags opdagelse her...

Aucun commentaire: